Agnieszka Rychwalska

Adiunkt w Instytucie Studiów Społecznych im. prof. Roberta Zajonca, Uniwersytet Warszawski. 

Z wykształcenia psycholożka; interesuje się wpływem technologii informatycznych i komunikacyjnych na procesy społeczne. W swoich badaniach zbiera dane z różnych platform i aplikacji, tak aby móc dokładnie mierzyć zachowania w sferze cyfrowej, a do ich analizy wykorzystuje ilościowe narzędzia, takie jak analiza sieci czy przetwarzanie języka naturalnego.

Wszystko po to, aby lepiej zrozumieć jak specyfika interakcji online zmienia społeczne funkcjonowanie ludzi: czy to w relacjach z bliskimi i w małych grupach, w których każdy buduje swoją tożsamość, czy też w większych społecznościach, w kontakcie z nieznajomymi, gdzie dyskusje tworzą dyskurs publiczny i mają realny wpływ na to, co dzieje się w społecznej rzeczywistości: wzbogacają ją bądź też przeciwnie, niszczą, przez takie procesy jak polaryzacja czy dezinformacja.