Lublin

KOMPETENCJE I ZAWODY PRZYSZŁOŚCI

Świat się zmienia. Technologia wkracza do biznesu. Zawody, które były kiedyś popularne i atrakcyjne, dziś nie istnieją. Obserwujemy ogromną transformację tego czy i w jakim stopniu, a co najważniejsze w jakich rolach, człowiek będzie nadal odgrywał duże znaczenie w biznesie. 

Pracownicy muszą być gotowi na zmianę zawodu, zmianę umiejętności, przygotowanie do nowej roli niezależnie od wieku.

Czy zatem są umiejętności i kompetencje uniwersalne? Takie które na pewno warto rozwijać, w jakie warto inwestować? Jeżeli tak, to jakie?

W Lublinie wraz z gośćmi i uczestnikami spróbujemy odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Jakie umiejętności i kompetencje nigdy nie stracą na znaczeniu?
  • Jakie kompetencje dziś są niezbędne by zawsze mieć pracę?
  • Jakie zawody znikną, a jakie powstaną z uwagi na rozwój technologii i zmiany w organizacjach i na rynku pracy?
  • Jakie znaczenie w tej całej układance ma człowiek?

wSPÓŁORGANIZATOR w lublinie

 

program

8:30    Otwarcie recepcji i wspólna kawa

9:00    Rozpoczęcie Open Forum Local

9:30    Debata otwierająca

10:30   Dyskusje stolikowe

11:30    Podsumowanie dyskusji stolikowych

12:00   Networking

PANELIŚCI Lublin

tematy stolikowe

Istotą Open Forum jest aktywny udział w dyskusjach na tematy, które zainteresują KAŻDEGO uczestnika.
Dołączając do Open Forum możesz zaproponować temat dyskusji stolikowej, lub dołączyć do zaproponowanej już przez kogoś dyskusji, która interesuje także Ciebie.

W obliczu dynamicznych zmian na rynku pracy, HR Managerowie muszą adaptować swoje umiejętności, by sprostać rosnącym oczekiwaniom. Czy w przyszłości będą bardziej data-scientistami, czy strategami cyfrowych procesów? W trakcie tego spotkania networkingowego przyjrzymy się kluczowym kompetencjom, które będą kształtować rolę HR Managera przyszłości. Od umiejętności analitycznych po zarządzanie doświadczeniem pracowników – uczestnicy będą mogli poznać trendy i wyzwania, z którymi będą musieli się zmierzyć, a także wymienić się najlepszymi praktykami.

Agenda spotkania:

  1. Zmieniający się krajobraz HR – przegląd globalnych trendów wpływających na rozwój kompetencji HR Managerów, wraz z krótkim przeglądem rynku.
  2. Transformacja cyfrowa a HR – omówienie, jakie umiejętności technologiczne i cyfrowe będą kluczowe dla HR Managerów, w tym wykorzystanie AI, narzędzi analitycznych i automatyzacji.
  3. Zarządzanie doświadczeniem pracowników (Employee Experience) – dyskusja na temat umiejętności potrzebnych do budowania kultury organizacyjnej oraz zarządzania satysfakcją i zaangażowaniem pracowników.
  4. Data-driven HR – przegląd umiejętności analitycznych niezbędnych do podejmowania decyzji opartych na danych, w tym umiejętność interpretacji danych oraz zarządzania KPI w HR.
  5. Zarządzanie zmianą i adaptacja – omówienie, w jaki sposób HR Managerowie mogą rozwijać swoje kompetencje przywódcze, by wspierać organizacje w czasach dynamicznych zmian.
  6. Rola empatii i kompetencji miękkich w przyszłości HR – analiza roli umiejętności interpersonalnych w HR, w tym mediacji i wspierania zdrowia psychicznego pracowników.

 

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych rozwojem kompetencji w obszarze HR do aktywnego udziału w tej inspirującej dyskusji!

 

Małgorzata Wysłouch

Ekspertka w Symfonia

Porozmawiamy o wyzwaniach osób świeżo po awansie. Na co szczególnie zwracać uwagę, chcąc wspierać ich w dobrym wdrożeniu na liderskie stanowisko. Czego wymagają czasy VUCA i BANI – jakie są kluczowe kompetencje niezbędne w kontekście zarządzania ludźmi.

Omówimy możliwe zastosowanie autorskiego “Modelu czterech perspektyw lidera” jako jeden z pomysłów na wzmacnianie osób będących tuż po awansie.

Uczestnicy dyskusji otrzymają w prezencie książkę “Awans i co dalej?” – jako inspirację do dalszego zagłębiania się w temat poruszany przy stoliku.

Dyskusja z dwuosobowym teamem skupi się na kluczowych umiejętnościach, które stanowią fundament zarówno indywidualnego, jak i organizacyjnego rozwoju.

Omówimy kompetencje niezbędne do budowania innowacyjnego i elastycznego środowiska pracy, takie jak:

  • zdolność do adaptacji,
  • myślenie krytyczne,
  • gotowość do uczenia,
  • otwartość na zmiany,
  • przyjmowanie odpowiedzialności i
  • dążenie do osiągania celów.

 

W dyskusji poruszymy także temat doświadczeń, które wpływają na poczucie skuteczności i sprawczości pracowników w pracy, a tym samym budują ich zaangażowanie. Zastanowimy się, w jaki sposób te kompetencje wpływają na długofalowy sukces organizacji i odpowiada na wyzwania współczesnego rynku. Uczestnicy dyskusji zdobędą praktyczne wskazówki, jak skutecznie wspierać rozwój pracowników, aby wspólnie napędzać wzrost organizacji. Dyskusja będzie okazją do wymiany doświadczeń i poznania strategii wspierających rozwój pracowników i wzrost organizacyjny.

Dwugłos w dyskusji pozwoli na doświadczenie różnorodności i pozwoli otworzyć się na docenianie różnych predyspozycji pracowników w pracy.

Żyjemy w czasach, które nie szczędzą nam okazji do odczuwania wzmożonego stresu i niepokoju.

Prognozy nie pozostawiają złudzeń, że ta zmienność i niepewność wpisuje się już na stałe w nasze życie prywatne ale i zawodowe.

  • Jakiego znaczenia nabiera nasza odporność psychiczna?
  • Czy pracodawcy mogą wspierać jej wzmacnianie?
  • A jeśli tak, to w jaki sposób?

 

Po co i w jaki sposób można robić to mądrze, podyskutujemy wspólnie przy stoliku

Czy kompetencje analityczne to tylko domena analityków?

Czym one naprawdę są i jaki mają wpływ na pracę managera?

Pomimo że, kompetencje analityczne wymieniane są jako jedne z kluczowych kompetencji przyszłości to rodzi się pytanie: dlaczego tak mało robimy, aby je rozwijać?

Często możemy się też spotkać z opinią, że to kwestia wrodzonych zdolności. A skoro tak – to nie ma sensu się uczyć. Prawda czy fałsz?

Z przyjemnością poprowadzę dyskusję na ten temat. Nie chodzi tu zupełnie o zagadnienia związane z analizą danych – to bardziej sztuka logicznego myślenia i wyciągania wniosków – które w efekcie prowadzą nas do lepszych decyzji. To sztuka poruszania się w nieskończonym świecie informacji.

Moja teza w tym temacie jest następująca: kompetencje analityczne można rozwijać.

Jak to robić i co dzięki temu uzyskamy – chętnie podyskutujemy przy wspólnym stoliku.

Dzisiaj jednym z największych wyzwań zarządzania jest znalezienie połączeń międzypokoleniowych w firmach.

Z jednej strony mamy pokolenie Z, które okazuje się mieć zupełnie inne priorytety niż pokolenia starsze, równocześnie nie można zaniedbać wszystkich pokoleń w firmie, bo jak pokazują badania tylko różnorodne zespoły – w tym różnorodne wiekowo mają szansę na efektywną, kreatywną i rozwijającą pracę i współpracę.

Ogromną rolę w tym procesie odgrywają dziś liderzy To od ich nastawienia, wiedzy i kompetencji zależy sukces takich połączeń.

  • Jaką wiedzą i kompetencjami warto by wykazywał się lider przyszłości by robić to skutecznie i mądrze?
  • Co taka współpraca międzypokoleniowa oznacza dla firmy i zespołu?
  • Jak Lider może wzmacniać siebie i zespół w trudnych sytuacjach?

 

O tym porozmawiamy przy stole. Zapraszam do dyskusji.

Agnieszka Josik

Właścicielka PEOPLE1ST

Temat kompetencji cyfrowych jest niezwykle aktualny, zwłaszcza w kontekście dynamicznego rozwoju technologii i cyfryzacji praktycznie każdej sfery życia. Coraz częściej słyszymy o konieczności posiadania określonych umiejętności cyfrowych, by odnaleźć się na współczesnym rynku pracy. Jednak czy te umiejętności są rzeczywiście panaceum na wszystkie przyszłe wyzwania? Czy wystarczą same kompetencje techniczne, aby odnieść sukces w nowoczesnym, dynamicznie zmieniającym się środowisku?

Potencjalne pytania dyskusyjne:

  1. Jakie kompetencje cyfrowe są obecnie najbardziej poszukiwane na rynku pracy?

    • Czy to przede wszystkim umiejętności techniczne, takie jak programowanie, analiza danych, czy też umiejętności miękkie, jak kreatywność, umiejętność pracy w zespole, czy rozwiązywania problemów?
    • Jakie nowe kompetencje pojawią się w najbliższej przyszłości wraz z rozwojem takich technologii jak sztuczna inteligencja?
  2. Czy posiadanie wyłącznie kompetencji cyfrowych gwarantuje sukces?

    • Jakie inne czynniki, oprócz umiejętności technicznych, są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w tych obszarach?
    • Czy ważniejsze są umiejętności techniczne, czy też wiedza biznesowa i umiejętności interpersonalne?
  3. Czy edukacja i szkolenia przygotowują nas odpowiednio do wyzwań związanych z rozwojem cyfrowym?

    • Jakie są największe luki w obecnym systemie edukacji w zakresie kształtowania kompetencji cyfrowych?
    • Jakie inicjatywy powinny być podjęte, aby zapewnić, że każdy będzie miał równe szanse na zdobycie tych umiejętności?
    • Jakie są przyczyny cyfrowej przepaści? Jakie działania należy podjąć, aby zapewnić wszystkim równy dostęp do technologii i możliwość rozwoju kompetencji cyfrowych?
  4. Jakie są największe wyzwania związane z rozwojem kompetencji cyfrowych w Polsce, szczególnie w naszym regionie?

    • Jakie są bariery, które utrudniają rozwój tych kompetencji?
    • Jakie rozwiązania można zastosować, aby przezwyciężyć te bariery?
  5. Czy istnieje ryzyko, że nadmierne skupienie się na kompetencjach cyfrowych spowoduje zaniedbanie innych, równie ważnych umiejętności?

    • Jakie są potencjalne konsekwencje takiego podejścia?
    • Jak znaleźć równowagę między rozwojem kompetencji cyfrowych a innymi aspektami rozwoju osobistego i zawodowego?

Zaproponowany stolik dyskusyjny może stać się platformą do wymiany myśli i doświadczeń między ekspertami z różnych dziedzin, przedstawicielami biznesu, edukacji i administracji publicznej.

Justyna Skorupska

Digital Bridge

Tematem rozmowy jest zrozumienie roli skutecznej komunikacji w dzisiejszym i przyszłym środowisku biznesowym. Uczestnicy przyjrzą się temu czym dokładnie jest umiejętność efektywnej komunikacji oraz jakie cechy decydują o jej skuteczności w biznesie.

Ważnym elementem dyskusji będzie także spojrzenie w przyszłość: czy kluczową kompetencją nadchodzących lat będzie komunikacja międzyludzka, czy też coraz istotniejsze staną się umiejętności interakcji z AI – z której coraz częściej korzystamy w wielu obszarach pracy.

Świat pracy nieustannie się zmienia, a technologia coraz bardziej wpływa na to, jak będą wyglądały zawody przyszłości. Jednak niezależnie od rozwoju technologicznego, kompetencje związane z rozwojem osobistym i talentami zawsze będą miały kluczowe znaczenie.

Podczas naszej dyskusji na Open Forum 2024 w Lublinie pokażemy, jak mocne strony (np.poprzez znajomność swoich talentów Gallupa) mogą wspierać rozwój kompetencji, które nigdy nie stracą na znaczeniu w dynamicznie zmieniającym się świecie.

Porozmawiamy o tym, jak pracownicy mogą wykorzystać swoje talenty, aby lepiej dostosować się do nowych ról zawodowych, a także jak liderzy mogą wspierać rozwój talentów swoich zespołów, by budować elastyczność i innowacyjność w organizacjach.

Skupimy się na pytaniu, jakie uniwersalne talenty i umiejętności warto rozwijać, by odnosić sukces w przyszłości.

Podczas dyskusji przyjrzymy się również, jak rozwijanie mocnych stron w obszarach takich jak przywództwo, komunikacja, zarządzanie zespołem i adaptacja do zmian może prowadzić do większej skuteczności i satysfakcji zarówno na poziomie indywidualnym, jak i zespołowym.

W ten sposób chcemy pokazać, że to właśnie mocne strony jednostek są odpowiedzią na wyzwania przyszłości w świecie zawodowym.

Greta Winkler

Business Masters

Beata Lipska

Business Masters

Opowiadanie historii od wielu lat gości na salonach firm i organizacji. Ale… Czy jest to kompetencja przyszłości, pozwalająca przyciągać uwagę, wyróżniać się, wpływać na zachowania czy jedynie moda, która szybko minie? Czy moc opowiadania historii jest faktycznie wykorzystywana w organizacji, a w szczególności przez działy HR? Czy mamy historie do opowiadania, gdzie ich szukać, w jakich sytuacjach je mówić i jak opowiadać je dobrze, by zainteresowały odbiorcę i wybrzmiało przesłanie?

 

Podczas rozmowy przy stoliku, porozmawiamy o tym, czy storytelling robi różnicę, czy jest prosty i łatwy do zastosowania oraz jak wykorzystać tę kompetencję opowiadania w HR i organizacji:

  • podczas rozmowy rekrutacyjnej
  • podczas onbordingu
  • w employer brandingu
  • w boss brandingu
  • w komunikowaniu wartości, misji i wizji firmy
  • zarówno podczas rozmów 1:1, spotkań grupowych czy w opracowaniach internetowych itp.

 

Zapraszam do dyskusji

dla kogo?

Do udziału w Open Forum w szczególności zapraszamy liderów i managerów — tych którzy potrzebują widzieć więcej i patrzeć dalej, czyli:

korzyści  z udziału

Istotą Open Forum jest aktywny udział w dyskusjach na tematy, które zainteresują KAŻDEGO uczestnika.
Dołączając do Open Forum możesz zaproponować temat dyskusji stolikowej, lub dołączyć do zaproponowanej już przez kogoś dyskusji, która interesuje także Ciebie.

partnerzy Open Forum Local 2024

współorganizatorzy lokalni

Partnerzy główni

Patronat

Partnerzy lokalni

PartnerzY Wspierający Lublin

Patroni medialni

Dodaj tu swój tekst nagłówka