Rzeszów

Open Forum Local to 5 spotkań w 5 miastach w których pogłębimy tematy rozpoczęte podczas wydarzenia głównego, które odbyło się 30 marca 2023 roku w Warszawie.

W Rzeszowie zakończymy tegoroczny cykl spotkań lokalnych, co uprawnia nas do tego by podrążyć w tym O CZYM SIĘ NIE MÓWI w Organizacjach, o różnorodnych strukturach, charakterystyce, modelach zarządzania. O czym nie mówi się głośno, oficjalnie? Do czego się nie przyznajemy? Co ukrywamy? Jakie tematy są niewygodne? Czy w aspekcie ludzi, odpowiedzialności czy może różnorodności, a może różnorodności organizacyjnej. Czy i jak sobie z tym radzimy? Na ile korporacyjne globalne zalecenia się mają do lokalnych uprzedzeń? I na ile te tematy są w stanie sprawić że się wyróżnimy, rozwiniemy czy staniemy bezkonkurencyjni? Bo jak nie zaczniemy o tym rozmawiać, to zostaniemy w tyle.

Jesteś z podkarpacia i sąsiadujących regionów? A może Twoja firma ma tu oddział lub siedzibę? 

Co dla Ciebie jest dziś ważne w kontekście przyszłości organizacji?

To od Ciebie zależy jakie tematy pojawią się w dyskusjach stolikowych! 

program

8:30     Otwarcie recepcji i wspólna kawa

9:00     Rozpoczęcie Open Forum Local

9:15      Debata otwierająca

10:00   Dyskusje stolikowe

11:15     Podsumowanie dyskusji stolikowych

12:00   Networking

OPINIA VIDEO

AMBASADORki Rzeszów

PANELIŚCI Rzeszów

tematy stolikowe

Istotą Open Forum jest aktywny udział w dyskusjach na tematy, które zainteresują KAŻDEGO uczestnika.
Dołączając do Open Forum możesz zaproponować temat dyskusji stolikowej, lub dołączyć do zaproponowanej już przez kogoś dyskusji, która interesuje także Ciebie.

Depresja, zaburzenia lękowe, uzależnienia to choroby, które występują równie często jak cukrzyca czy nowotwór. Ale w przypadku tych pierwszych zarówno profilaktyka, jak i sama pomoc chorującym nie jest już oczywistym tematem. Przez to często wywołuje u nas lęk i bezradność. 

  • Co możemy zrobić w naszych miejscach pracy, aby było inaczej? 
  • Jak wspierać osoby w kryzysie emocjonalnym? 
  • Co pracodawca może, a co jest już poza jego kompetencjami?

Zapraszam do dyskusji o wypaleniu zawodowym, ale chciałabym popatrzeć na nie także przez pryzmat elementów nie dostrzeganych przez organizacje.

  • Czy wypalenie jest problemem?
  • Czy dotyka liderów?
  • Jak przeciwdziałać wypaleniu?
  • Jaka rola organizacji w tym by mu zapobiegać?

Zapraszam,
Joanna Romańczuk

Jestem współwłaścicielką organizacji, która przechodziła różne fazy swojego rozwoju. Zaczynaliśmy jako jednoosobowa firma bez lokalu, z magazynem w garażu. Zajmowałam się obszarem marketingowym i finansowym popołudniu — po swojej pracy na pełny etat.

Budując zespół, od początku wierzyliśmy w ludzi, w jaki potencjał niosą. Wierzyliśmy też, że budowanie firmy na zasadach partnerskich bez struktury hierarchii, bez raportów do przełożonego jest zawsze możliwe i dostępne na wyciągnięcie ręki. Na takich wartościach gromadziliśmy osoby, które chciały współtworzyć powołany do życia przez nas projekt. Na tych zasadach systematyzowaliśmy swoje działania wewnątrz i na zewnątrz firmy. Unikaliśmy zasady kija i marchewki, prowizje handlowe dzielone były na zespół, otwarcie mówiliśmy, że każdy ma wpływ na kształt firmy i kierunek, w którym podąża. Z wdzięcznością do ludzi osiągaliśmy kolejne przełomy na drodze rozwoju. W ten sposób rozwinęliśmy zespół do 40 osób, a firma osiągnęła kilkadziesiąt milionów rocznie.

I właśnie wtedy doszliśmy do momentu, kiedy odkryliśmy, że rzeczywistość jest nieco inna, niż zakładaliśmy. Stosowaliśmy mnóstwo działań, jakimi było: – układanie i systematyzowanie działań w ujęciu procesowym – nazywanie ról, określanie odpowiedzialności, sensu istnienia roli oraz wzajemnego wpływu ról na siebie nawzajem – liczne szkolenia z zakresu samoświadomości, komunikacji, wartości, zależności biznesowych – mentoringi indywidualne – cykliczne spotkania wewnątrz firmy – odnoszenie się do wskaźników i danych – wprowadzanie uproszczeń procesów i cyfryzacji firmy Okazało się, że mimo powyższych działań duża część zespołu czuła się zagubiona, miała wątpliwości, co jest w zakresie odpowiedzialności danej roli, nie potrafili określić celów swoich działań i nie mieli poczucia, że mogą dużo wnieść do przyjmowanych rozwiązań.

Pełni rozczarowania, frustracji zadaliśmy sobie wtedy pytanie: Co zrobiliśmy nie tak?

Chcesz wiedzieć, do jakich wniosków doszliśmy?

Co odkryliśmy w następnych miesiącach? Zapraszam Cię do stolika!

Wymieńmy się doświadczeniami. Chętnie opowiem o swoich wnioskach, a z jeszcze większą ciekawością usłyszę, co Ty sądzisz o tym temacie

Zapraszam,
Edyta Szela

  • Czy zawsze to czym chwalą się organizacje jest prawdą?
  • Czy wartości pięknie opisywane na stronach/profilach firm to rzeczywiste DNA organizacji czy tylko puste slogany?
  • Co jest powodem braku spójności pomiędzy deklaracjami employer brandingowymi a rzeczywistostością?
  • Dlaczego pewne zachowania, mimo ich jawnej sprzeczności, z wartościami organizacyjnymi, sa akceptowane?
  • Czym je usprawiedliwiamy i co można z tym zrobić?
  • Czy w firmach funcjonują dwie rzeczywistości – dla nich i dla nas?
  • Jak prawdziwie zadbać o spójność obietnic?
  • Czy to możliwe i kto za to odpowiada?

 

Temat wartości to temat rzeka.

Moje doświadczenie pokazuje jednak, że jak szeroki – tak ważny. Bo czegoś trzeba się trzymać, na czymś opierać.

Też tak myślisz? A może masz zupełnie inne zdanie? Czy jest przestrzeń w organizacjach żeby mówić o tym szczerze? Masz odwagę porozmawiać wprost?

Zapraszam do stolika.

  • Czy wypalenie zawodowe to tylko stan umysłu?
  • Czy może zauważasz coś więcej?
  • Nerwowość czy ociężałość w ruchach?
  • Kompulsywne jedzenie czy może niewytłumaczalne chudnięcie?

 

Co jest nie tak?

Popatrzmy na wypalenie holistycznie a dowiemy się, jak pomóc sobie i innym.

Wyzwania czasów BANI wiążą się z redefinicją sposobów zarządzania i organizacji pracy. To także czas weryfikacji kompetencji liderów i wzmocnienia tych umiejętności, które budują w zespołach silne poczucie bezpieczeństwa, wzajemnego zrozumienia i zaufania. W zmiennym i niepewnym świecie, w którym dominującą emocją jest lęk i niepokój, rola trwałych i autentycznych relacji i więzi, staje się kluczowa.

Lider przyszłości to świadomy, autentyczny, odważny i empatyczny człowiek, który w pracowniku widzi drugiego człowieka.

 A jak jest z liderami dzisiaj?

  1. Jakie są grzechy główne liderów i gdzie im/nam najdalej do bycia skutecznym i budującym zaufanie przywódcą? Brak jakich umiejętności boli najbardziej?   
  2. Autentyczny lider – czyli jaki? Czym się kieruje, jakie ma cechy i co jest dla niego ważne? Co sprzyja byciu autentycznym liderem w organizacji, a co stanowi przeszkodę?
  3. Kiedy Szef ufa Tobie – Kiedy Ty ufasz Szefowi: Jak przejawia się zaufanie w pracy? Jakie korzyści wynikają z relacji opartych na zaufaniu dla: pracownika, managera i zespołu oraz całej organizacji? Czy da się to policzyć i przełożyć na wyniki finansowe?

 

Celem naszej dyskusji będzie wymiana opinii i perspektyw – otwarcie, odważnie i szczerze. Spróbujemy także określić kluczowe punkty ma mapie prowadzącej  do autentycznego przywództwa. Zapraszam do rozmowy!

Zapraszam,
Agnieszka Josik

dla kogo?

Do udziału w Open Forum w szczególności zapraszamy liderów i managerów — tych którzy potrzebują widzieć więcej i patrzeć dalej, czyli:

korzyści  z udziału

Istotą Open Forum jest aktywny udział w dyskusjach na tematy, które zainteresują KAŻDEGO uczestnika.
Dołączając do Open Forum możesz zaproponować temat dyskusji stolikowej, lub dołączyć do zaproponowanej już przez kogoś dyskusji, która interesuje także Ciebie.

ceny

Cena podstawowa: 497 zł netto + 23% VAT  611,31 zł brutto

EARLY BIRD
do 31 sierpnia
:

397 zł netto
+ 23% VAT 

488,31 zł brutto

PAKIETY FIRMOWE 
3 w cenie 2
:

994 zł netto
+ 23% VAT 

1222,62 zł brutto

EARLY BIRD PAKIET FIRMOWY
do 31 sierpnia:

794 zł netto
+ 23% VAT 

976,62 zł brutto

PAKIET ZAWIERA

W Pakiecie z biletem udziału otrzymujesz:

W celu zamówienia pakietu firmowego napisz wiadomość na maila hello@openforum.pl 

partnerzy wydarzenia

Partner strategiczny

Partnerzy główni

Partnerzy lokalni

Partnerzy WSPIERAJĄCY

Partnerzy Medialni